joi, 21 august 2014

Saratele

Saratele






Am o reteta foarte draga mie, si, asta, datorita faptului ca este "mostenita" de la mama mea. De altfel, sunt 3 retete dragi si minunate, pe care o sa vi le impartasesc. Pe aceasta, mi-a scris-o cu fix 1 an inainte sa devina ingerul meu pazitor, desi procedura in sine o stiam de la ea de cand eram copil si "trebaluiam" impreuna prin bucatarie :)







Ingrediente:

500 gr margarina
300 gr cascaval
100 gr branza
1 pahar mic apa rece (200 ml)
faina, sare
3 galbenusuri 

Timp: 2 ore cu tot cu pregatit coca - (posibil ca prima data sa va ia mai mult, insa cu timpul si experienta, o sa reduceti)

Cascavalul si branza se dau prin razatoarea mica. Se lasa margarina la temp.camerei si se taie cubulete. Se adauga in castron peste cascaval si branza, se adauga apa si un strop de sare. Se amesteca si incepeti sa adaugati faina (cat cuprinde). se amesteca pana se incorporeaza si se face o coca. Coca sa nu fie prea tare. Coca se pune in punga sau folie de plastic si se da la rece (la frigider sau pe balcon daca e rece afara), cateva ore sau de seara pana dimineata. Cand se scoate coca din frigider, se lasa cateva min. (5/10 min) pana se inmoaie ca sa poata fi intinsa. se presara faina pe blat sau planseta si se intinde foaia. 
se taie fasii (daca nu aveti aparat ca al meu, se poate folosi si taietorul de pizza sau un cutit), se ung cu galbenus de ou si se presara deasupra (dupa preferinte) si chimen. pe tava se pune foaie de copt si se aseaza saratelele. se baga la cuptorul incins in prealabil (eu l-am dat la 200 g) si cand se rumenesc, sunt gata. (cand le scoateti din cuptor, vor fi moi, insa se intaresc dupa ce se racesc). Mie imi ies cam 7-8 tavi. Am 3 tavi si le folosesc simultan. Cand scot prima tava (cea de deasupra) o ridic pe cea din mijloc samd. Scutesc mai mult timp daca le folosesc toate tavile. 


 Aveti si imagini mai jos. 
























Smaklig måltid! ♥♥♥

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu