vineri, 22 august 2014

Tort Anna

Tort 


















pt blat de tort aveti nevoie de:

4 oua
160 gr zahar
200 gr faina
7 linguri de apa
2 lingurite praf de copt
coaja de la o portocala sau lamaie
zahar vanilat sau mai bine vanilie

aceste cantitati sunt pt un blat care se taie ulterior in 3 straturi. eu am facut acest tort din 6 straturi, deci cantitatea se dubleaza (pt 2 blaturi). de asemenea, se poate face si cu blat din comert.

albusurile se bat spuma cu un praf de sare, iar galbenusurile se bat separat cu zaharul. se adauga apa, rand pe rand si se mixeaza in continuare. adaugam apoi coaja de la lamaie sau portocala, faina, praful de copt stins cu putina zeama de lamaie. se mixeaza in continuare. se incinge cuptorul la 180 gr. compozitia se pune in forma, pe fundul careia am pus hartie de copt. lasam in cuptor cca 20-30 min. se verifica cu scobitoarea.

pt. compozitie:

500 ml frisca (eu folosesc intotdeauna frisca lichida pe care o mixez acasa. ii mai adaug putin zarah praf si e perfecta)
500-600 ml lapte (de obicei eu pun din ochi, de aceea nu am pus cantitatea precisa)
4 linguri zahar
3 linguri cacao
4 linguri faina
esenta rom sau migdale
unt cat o nuca

mai aveti nevoie de o cutie de compot de ananas (bucati)
capsuni, zmeura, mure, afine etc.  sau orice alte fructe de sezon, ori pe care le preferati

crema e f usor de facut. nu am cautat vreodata sa vad daca exista aceasta varianta in alte retete. eu o stiu de la mama.
facem in felul urmator:
intr-o cratita amestecam 4 linguri de zahar cu 3 de cacao si 4 de faina. le amestecam, apoi adaugam laptele si amestecam in continuare. punem pe foc si amestecam incontinuu cu un tel pana incepe sa se inchege ca o budinca. daca e prea tare, mai adaugam putin lapte. amestecam incontinuu pt ca laptele sa nu se lipeasca si sa nu prinda miros de ars. punem si esenta de rom sau de migdale (dupa preferinte), cam jum de sticluta. acum depinde de fiecare, in f-ctie de cat de aromata sau mai putin aromata doreste sa fie crema. o dam la o parte de pe plita si lasam cateva min la racit. apoi, adaugam unt cat o nuca (o lingurita) si amesteca incontinuu. lasam crema sa se raceasca.

ne ocupam de frisca. eu am facut cu frisca "curcubeu" sa zicem, ca sa fie mai haios pt. baiatul meu.
de aceea, am pus cate putina frisca in 5 castroane diferite si, am colorat-o cu cateva picaturi de colorant alimentar. aveam rosu, galben si albastru, dar din combinatia albastru-rosu am facut mov si galben cu albastru - verde. asadar, am 5 culori diferite de frisca. evident, puteti lasa frisca alba. am pastrat frisca alba si pt exterior, pt a "imbraca" tortul si pt ornat.

punem blat de tort, il insiropam cu zeama de la compotul de ananas (cateva linguri de zeama, nu exagerat, ca altfel nu mai puteti taia tortul), am intins putina crema, apoi frisca (una din culori), apoi cateva bucati de ananas, iar blat, sirop, crema, frisca, ananas s.a.m.d.

dupa ce am terminat, incepem sa il ornam.
luam o spatula si intindem frisca pe tort. practic il imbracam in frisca. apoi cu un pos, il decoram. putem pune si bombonele colorate. cum doriti si cum vi-l imaginati.

Smaklig måltid!♥♥♥

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu